This is the summary of the present days, what is the future serving us for?

English

It was clear that the 17.09.2020 agreement was not a real agreement and all sides were not honest. However, Alliance for My Built Party was the only Somali political party who understood that something was completely wrong, and warned a catastrophic scenario in that agreement, which in fact turned out to be occurring nowadays after 2 years of warning.

Now, what is occurring in Somalia is no way near to transparent elections. It's a selection, in a very awful, violent, shameful and there is an auction taking place between $500,000 up to 3 Million to become a member of an already corrupted parliament and to proceed with the election of a corrupted president and forthcoming government.

This is illegal, against the rule of law and dangerous not only for the Somalia population but to its alliances.

It is unbelievable that for the first time in history, this is occurring under the Western eyes.

As many western countries and their troops and the civil servants are in Somalia, many people now wonder why the West is not giving attention and intervening. What are you waiting for, and what is on your failing agenda?

No more talk, Somalia, the rest of the world and the taxpayers needs action from worldwide politicians and leader.

Italiano

Questo è il riassunto del presente, cosa ci riserva il futuro?

Era chiaro che l'accordo del 17.09.2020 non era un vero accordo e tutte le parti non erano oneste. Tuttavia, Alliance for My Built Party è stato l'unico partito politico somalo che ha capito che qualcosa non andava e ha avvertito uno scenario catastrofico in quell'accordo, che di fatto si è verificato ai giorni nostri dopo 2 anni di preavviso.

Ora, ciò che sta accadendo in Somalia non è affatto vicino a elezioni trasparenti. È una selezione, in modo molto orribile, violento, vergognoso e c'è un'asta che si svolge tra $ 500.000 e 3 milioni per diventare un membro di un parlamento già corrotto e procedere con l'elezione di un presidente corrotto e del prossimo governo.

Questo è illegale, contro lo stato di diritto e pericoloso non solo per la popolazione somala ma per le sue alleanze.

È incredibile che per la prima volta nella storia ciò avvenga sotto gli occhi dell'Occidente.

Poiché molti paesi occidentali, le loro truppe ei dipendenti pubblici sono in Somalia, molte persone ora si chiedono perché l'Occidente non presta attenzione e non interviene. Cosa stai aspettando e cosa c'è nella tua agenda fallimentare?

Basta parlare, la Somalia, il resto del mondo ed i contribuenti hanno bisogno dell'azione di politici e leader mondiali.

#Hope-#Peace-#Security

#AbshirFerro2022

#somalia

#OneManOneVote

#Rajo-#Nabad-#Amni

#mogandisho

#Speranza - #Pace - #sicurezza

#Somalia

#UnUomoUnVoto

#mogandiscio

#strongertogether

#eu

#europeanunion

#partitodemocratico #governoitaliano

#presidentedellarepubblica

#politicaitalianail

#democrazia

#riseandshine

Previous
Previous

We stand up for Security and Ukraine: Hope, Peace and Security!

Next
Next

Where is humanitarianism in Somalia?